aspergerelin.blogg.se

Hej! Jag heter Elin. I den här bloggen kommer jag att skriva om samhällsfrågor området och främst inom området funktionsnedsättningar/funktionsförmågor. Jag kommer även skriva om sådant som berör området personlig utveckling

Att våga utvecklas och vad du bör tänka på när det gäller Asperger

Publicerad 2016-11-12 22:55:13 i hälsa, personligt,

Det är vikigt att vara snäll, inte minst mot sig själv. Så nu har jag satt upp mål att jag ska gå en promenad på minst 30 min varje dag, så att jag kommer utanför dörren.. Ska försöka sätta ihop en bildkalender och ge mina föräldrar i julklapp i år med.De har fått det nästan alla år på sista tiden, men jag tycker det är lika roligt nästan varje gång.  Älskar ju som sagt att fotografera! Har haft dålig inspiration för att jag har känt mig tom, den senaste månaden. 
 
 
Har verkligen lärt mig nu hur vikigt det är att tror på sig själv och sina drömmar. Däremot får man inte vara för dumdristig tror jag. Däremot tror jag inte på att vara för trygghetsknarkande heller. Något du däremot bör lära dig om Asperger är att många med diagnosen lätt säger nej till saker. Vet vi inte vad saker och ting kommer innebära för oss så säger vi nej. Minns att jag jämt fick höra från mina föräldrar att jag inte vågade mig på svåra saker. Det var därför jag blev så rädd då jag började högskolan, men jag lyckades ta en kandiatexamen i folkhälsovetenskap tillslut vilket jag är stolt över.  Det handlade ju egentligen inte om att jag gillade utmaningen, jag visste bara inte vad som skulle hända om jag försökte. Jag hade inte föreställningsförmågan att kunna föreställa mig. Nu när jag äntligen kommit till den instikten i mitt liv så har det verkligen öppnat en dörr i mitt hjärta. Jag har varit så oerhört rädd för att vara fel och göra fel,så det är inte klokt åt det. Det sägs att stå inför människor och prata är den största skräcken för människor. Detta är däremot inte så läskigt för mig. Jag har gjort det så många gånger. Skönt att känna att jag är så mycket tryggare och att jag har en bättre självkänsla nu. Det man däremot bör täka på om man har en person med Asperger att göra är att verkligen fråga en person med Asperger innan den personen fattar beslut, är du verkligen säker? Det kan vara ett bvra sätt att verkligen våga lita på sig själv och sin inre röst. Jag har fått jobba så mycket med mig själv där, men idag känner jag att jag mår så mycket bättre. Jag har en annan självkänsla men jag har fått jobba många år med den. Därför ska man inte mobba och kränka människor. Det är därför är jag så rädd för vad t.e.x. denna Donald Trump kommer ställa till med. Tror der amerikanska folket kommer bli så besvikna efter 4 år med denne man. Hoppas de då röstar fram en svart kvinna,eller en latino, gärna fuktionedsatt eller med andra fuktionförmågor också, det skulle vara ännu bättre. Det skulle jag älska. Sluta hata, börja prata!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

AspergerElin

Jag är en tjej i 30 årsåldern som är väldigt intresserad av samhällsfrågor och personlig utveckling samt livsfrågor. Tycker om att se det positiva i människor jag möter. Tror att det finns något positivt i alla människor. Jag har ett väldigt ödmjukt synsätt på andra människor. Bor tillsammans med min underbara man.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela