aspergerelin.blogg.se

Hej! Jag heter Elin. I den här bloggen kommer jag att skriva om samhällsfrågor området och främst inom området funktionsnedsättningar/funktionsförmågor. Jag kommer även skriva om sådant som berör området personlig utveckling

Mina verkligen riktiga drömmar

Publicerad 2016-11-14 00:09:59 i personligt,

Visst jag drömde om att bli skådespelare när jag var liten. Jag tro det berodde på att jag inte trivdes med den jag var då jag inte spelade en roll. När jag gick in i en roll kunde jag vara den jag verkligen ville vara. Som tjej med asperger lever du ofta ditt liv på det viset. Du spelar en roll. Det vill säga du är inte avslappnad i ditt sätt att vara. Minns att när jag var 13 år och gillade BackStreet Boys som många andra tjejer också gjorde. Grejen var bara den att jag inte gillade dem på det sättet som andra tjejer gjorde. Jag gillade dem på ett mycket lugnare och inte så hyseriskt sätt. Så var i princip hela mitt liv då, jag levde lite i bubblan även om jag inte var helt där inne. Nu älskar jag ju och är kär i min man så jag anser att jag kommit väldigt mycket ut ur bubblan.
 
Visst jag har fortfarande lite skådespelardrömmar, men de är liksom inte uppe i det blå och jag tror inte längre att jag ska hamna i någon storfilm.En dröm jag har lite idag är starta ett klädmärke med, bara bekäma kläder. Jag är så trött på att vi med Asperger jämt ska ha obekväma kläder på oss. När jag var liten klarade jag knappt av nytvättade kläder ens, så jag tror jag ska satsa på barnkläder då också. Vore bara glad om jag fick konkurrenter så därför berättar jag gärna detta. Vi får se om drömmen blir verklighet. Jag drömmer forfarande om att bli såsnsgrska för att jag tror på musiskens kraft i männikors liv, men jag tror inte längre att jag ska bli någon världsartist och vill nog inte det heller, det låter så psykiskt påfrestande att turnera. Älskar däremot att Susan Boil blev det och har Asperger. Jag vill inte bli någon ny Susan för jag är inte hon, även om jag blir insirerad. Fint hur hon kunde bygga upp sig sjölv och tro på sig själv när ingen annan gjorde det.  Hon har betytt så oerhört mycket för många människor och har ett oerhört stort hjäta. Detta är en stor styrka som många med Asperger har som är jätteviktig att man tar tillvara på i samhället. Kommer säkert skriva fler inlägg kring detta. Våga tro på dina drömmar!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

AspergerElin

Jag är en tjej i 30 årsåldern som är väldigt intresserad av samhällsfrågor och personlig utveckling samt livsfrågor. Tycker om att se det positiva i människor jag möter. Tror att det finns något positivt i alla människor. Jag har ett väldigt ödmjukt synsätt på andra människor. Bor tillsammans med min underbara man.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela