aspergerelin.blogg.se

Hej! Jag heter Elin. I den här bloggen kommer jag att skriva om samhällsfrågor området och främst inom området funktionsnedsättningar/funktionsförmågor. Jag kommer även skriva om sådant som berör området personlig utveckling

En mus i garderoben

Publicerad 2016-09-06 12:48:46 i Allmänt,

Jag och min man bor i en villa på landet.Tidigt i morse vaknade jag av ett krafsande ljud. Jag väckte min man som också började lyssna. " Det är säkert en mus eller råtta", sa jag. Vi lyssnade vidare för att lockalisera vad ljudet kom ifrån. Både han och jag kunde höra att det kom ett ljud från garderoben. Min man tog fram en ficklampa och började lysa.
 
Jag spang in i köket för jag har fobi för möss, så jag vågade inte vara inne i sovrummet. Min man tog ut en massa lådor ur garderoben och mycket rikigt, där låg en mus.
 
Vi började leta efter musfällor. Innan har vi också haft problem med möss men då har de bara tagit sig till garaget och inte ända in i huset. Eftersom vi var så trötta, klockan var bara 6 på morgonen så vi hittade inga fällor.  Min oro började stiga, vad ska vi göra liksom? Som tur är har min man en arbetkamrat som bor nära oss som brujkar samåka med honom på morgonen. Min man medelande honom om musproblemet och eftersom han också bor i villa så var han förberedd och kom med en fälla. Vi satte in den i garderoben med en liten ostbit på. Sedan dess har jag inte hört några fler krafsanden, så jag anatar väll att den hamnade i fällan. Jag har dock inte vågat kolla.  
 
Nu till det stora mysteriet, Hur kom den lilla musen in i garderoben? Vi måste ju se över vart den kom in någonstans så vi kan täppa till hålet. Det behövs ju tydligen inte säskillt stora hål för att en mus ska ta sig in i ett hus. Efter den här insidenten så kollade jag upp lite mer om hur man kan hålla möss och råttor borta. Andra tips är tydligen att sätta in ett fat med cayenn peppar eller vitlök, det gillar tydligen inte musen. Det finns tydligen så kallade rått och musskrämmor som man kan sätta upp. Det kanske är något för oss så att vi inte får in flera möss eller råttor.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

AspergerElin

Jag är en tjej i 30 årsåldern som är väldigt intresserad av samhällsfrågor och personlig utveckling samt livsfrågor. Tycker om att se det positiva i människor jag möter. Tror att det finns något positivt i alla människor. Jag har ett väldigt ödmjukt synsätt på andra människor. Bor tillsammans med min underbara man.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela