aspergerelin.blogg.se

Hej! Jag heter Elin. I den här bloggen kommer jag att skriva om samhällsfrågor området och främst inom området funktionsnedsättningar/funktionsförmågor. Jag kommer även skriva om sådant som berör området personlig utveckling

Lärdomar och att ha ADD

Publicerad 2017-01-06 19:37:00 i Allmänt,

Kände att mitt förra inlägg blev lite väl mycket negativt så jag tänkte detta inlägg skulle var mer positivt. Är ju inte deppig på det sättet som jag var förra året. Däremot kan jag ha mina ledsna dagar eller timmar ibland. Skillnaden är att jag inte skäms över det längre. Det är ju helt sjuk att man ska ens ska behöva skärmas över sin psykiska ohälsa, sluta med det om ni gör det! Lär er däremot vilka människor eller väsen ni kan lita på som jag skrev lite om för 2 inlägg sedan. Det tåls och upprepas. Ibland har bara jag och gud fått ha små samtal med varandra eller ibland är det bara du själv som kan pigga upp dig, om du nu inte är troende. Jag känner också att mina mål är starkare livet. Det jag verkligen vill påpeka är att ni som har funktionsnedsättningar, ni ska inte behöva skämmas över dem heller, se det som en tillgång istället för att kunna hjälpa andra! Jag för det t.ex. genom mina föreläsningar och förhoppningsvis kan kanske lite via denna blogg. Tror däremot det kommer bli mer fylliga inlägg i år med mer vettigt innehåll.

Kom på en grej med min ADD för någon dag sedan när det gäller presentkort som jag fick i julklapp. Gillar egentligen inte presentkort eftersom jag tappar bort dem. Jag tappar bort jättemycket p.g.a. min ADD, Det är kämpigt när smart tanke och så försvinner den bara p.g.a dåligt korttidsminne, nu får det vara slut med det. Ska börja skriva upp saker mer. Fördelen med ADD är att jag vara jättesmart och påläst på sådant som verkligen intresserar mig och ha massvis med smarta idéer. Får vidareutveckla detta i ett annat inlägg.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

AspergerElin

Jag är en tjej i 30 årsåldern som är väldigt intresserad av samhällsfrågor och personlig utveckling samt livsfrågor. Tycker om att se det positiva i människor jag möter. Tror att det finns något positivt i alla människor. Jag har ett väldigt ödmjukt synsätt på andra människor. Bor tillsammans med min underbara man.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela