aspergerelin.blogg.se

Hej! Jag heter Elin. I den här bloggen kommer jag att skriva om samhällsfrågor området och främst inom området funktionsnedsättningar/funktionsförmågor. Jag kommer även skriva om sådant som berör området personlig utveckling

Måla in sig i hörn i livet

Publicerad 2022-10-24 23:14:28 i Allmänt,

Nu är detta året snart slut och tänkte jag skulle sammanfatta mitt  år.  Året började med att fler och fler Corona restriktioner släppte vilket var skönt  till en början iallafall. Nu kunde vi leva "normalt". Ha, trodde vi ja. För då startades ett krig i Europa och jag låg och tänkte sent på kvälken på atombomber som skulle komma flygande i huvudet på mig. Hur ska jag gardera mig ska jag sova med störthjälm, nej det lär ju inte hjälpa.  Jag började träna och med min pulverkost som jag fortsatt med och gick ner i vikt. Jag sökte hjälp för social fobi , utmattningsyndrom och ångest. Jag valde att hoppa av fritidsledsrutbildningen, ångrar inte att jag gick ett halvår där men den var liksom inte jag, jag valde den för jag var tvungen att välja nått halmstrå. Hade sökt socinomutbildningen som jag var mer sugen påmen som stängde dörren. Jag var tvungen att tänka om med livet vilket var nyttigt.  Några månader senare fick jag jobb inom kundtjänst, det är stressigt ibland men jag har lärt mig jättemycket om mig. Nu vet jag vem jag är på ett helt annat sätt och det viktigaste av allt jag mår mycket bättre.😃
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

AspergerElin

Jag är en tjej i 30 årsåldern som är väldigt intresserad av samhällsfrågor och personlig utveckling samt livsfrågor. Tycker om att se det positiva i människor jag möter. Tror att det finns något positivt i alla människor. Jag har ett väldigt ödmjukt synsätt på andra människor. Bor tillsammans med min underbara man.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela